10/27/2015

8 punkti mida välismaale kolimine sulle juurde annab


Kuna minu eelmine postitus sai üllatavalt palju vastukaja ning kiidusõnu (kuid samas ka muretsevaid kommentaare, et kas ma olen õnnetu siin), otsustasin kiiresti teha peale selle postituse, mida välismaal elades juurde õpib. Pean väga-väga tähtsaks siinkohal öelda, et vastus küsimustele, kas mul on koduigatsus, on kindel "EI", sest tõepoolest seda mul ei ole. Oma esimesest päevast siia saabudes olen ma tundnud, et ma olen jõudnud oma teise koju ja ma armastan oma siinset kodu, kodutänavaid ning tuttavaid paiku nii palju! Igal hommikul koju tagasi jalutades ma vaatan teisi maju ja kordan omamisi peas, et kas ma päriselt ka jalutan praegu Reykjaviki tänaval- siin samas, kuhu ma aastaid olen unistanud tulla. Ja kui ma naerdes endale tõden, et nii see on, muutun ma nii rõõmsaks. Eelnevad kuus punkti olid vaid üürikesed "igal heal asjal on ka halb pool" punktid, mida ma lihtsalt leidsin, et enamasti kajastamist ei leia, sest kõik räägivad alati ainult sellest, kui fun ja tore alati on, mis on muidgi ka õige! Lihtsalt selgituseks, et kodus olles oleksid need punktid teistusugused, igatsedes kõike seda, mille üle ma siin õnnelik olen. Seega, seepärast tahan teid valgustada ka nende imeliste järgnevate punktidega, mida välismaal elamine juurde annab (ja oi, kuidas see kõik korvab üle selle, millest sa kodus olles "ilma jääd")

1. Sa saad iseenda parimaks sõbraks
- Kui õeldakse, et kellegi tõeliselt tundma õppimiseks on vaja minna temaga reisile, siis sama paralleeli võib tuua ka üksi minemisele. Selle suureks plussiks on aga see, et kui teise inimesega saab tülli minna või riidu kiskuma hakata, siis iseendaga sa seda aga ei tee. Erinevates kriisiolukordades, keerulistes situatsioonides või olukordades, millega sa iial seni kokku puutunud ei ole, lahendad sa üksi ära ja seda väga lihtsalt põhjusel- sul ei ole mitte kedagi teist peale iseenda usaldada. Ja ühel hetkel mõistad, kui tugev, iseseisev ning "ei-takista-vallid-ei-takista-kraav" inimeseks sa kasvanud oled. See tunne, et saad igal hetkel loota iseendale ning see meeletu armastus enda vastu on kauakestev (kui mitte eluaeg).

2. Su mõttemaailm saab uued mõõtmed
- Kui sa enne arvasid, et oled ennegi kastist väljapoole mõtlev inimene, siis välismaal elades muutub see veelgi ning see kogemus muudab sind. Sa koged erinevad situatsioone ning näed inimesi elamas ja töötamas teistsugustes olukordades/olustikus/situatsioonides ning see kõik muudab sind empaatilisemaks, sest sa mõistad, et ühe asja tegemiseks on veel tuhat viisi lisaks nendele, mida sa juba enne teadsid.

3. Sul on rikkus, mida keegi sinult varastada ei saa
- Kui sa võtad ette selle iseka otsuse, minnes järgi oma unistusele ning kolides isepäi kodust kaugele eemale, võidad sa sellega endale nii meeletu rikkuse, mida ei saa sinult mitte keegi ära võtta. Sulle jääb terveks eluks rääkida lood sellest, kuidas sa elasid teatud aastad oma kodust omapäi eemal, mida kõike imelist sa kogesid ning millest sa õppisid. Sa oled näinud teist kultuuriruumi, tundma õppinud selle kombeid ning traditsioone ning see on midagi, mida ühesti raamatust sa lugeda ei saa. See on ainult minemise ning kogemise asi. Suure tõenäosusega ei mõista seda hiljem need, kes ise käinud ei ole, vaid vastavad härdalt su lugude peale: "Jaaa, kujutan ette!".

4. Sa hakkad väärustama seda, mis sul olemas on
- Keegi kord juba ütles seda, et millegi tähtsusest oma elus saad sa aru alles siis, kui sa sellest ilma jääd. Välismaale kolimisel on see eelis, et suure tõenäosusega sa millesti just jäädavalt ilma ei jää, vaid lihtsalt kaugened sellest pisut. Kuid see distants muudab tõepoolest väärtushinnanguid rohkem, kui arvata oskad. Sa hakkad asju nägema kõrvalt ning mõistad ühtäkki, kui tühised on mõned asjad, millest seni arvasid, et need on sulle olulised ning vastupidi. Sa muutud tolerantsemaks, empaatilisemaks iseenda ning teiste suhtes. Sa hakkad nägema pisiasjade väärtust ning ma leian, et see on meeletult suur ja oluline oskus.

5. Sul ei ole kohanemisega probleeme
- Edasises elus suudad sa muretult luua endale kodu kuhu iganes. Siinkohal ei pea ma silmas seda, et nüüd ostadki maja ja hakkad elama (kuigi miks mitte ka seda) vaid pigem pean selle all silmas, et sul ei ole probleeme end hästi tunda vöörastes situatsioonides, sest oled seda varem juba kogenud. Olustikud küll muutuvad, kuid mingi muster, mis äratundmisröömu tekitab, jääb siiski alles. Seepärast on kohanemine suure tõenäosusega edasises elus palju lihtsam.

6. Sa saad omaenda elu peremeheks
- Kõige olulisem selle kõige juures on see, et sa teadvustad endale kõige alguses juba, et ainult sinaise saad oma elu muuta selliseks, nagu sa tahad ning võttes vastu otsuse omapäi minna, on suur ning ilus samm enda unistuse poole astumisel ning kui korra selle "maitse" suhu oled saanud, mõistad ka edaspidi oma elus, et kui midagi tahta, saab seda ainult tegutsedes. Ja ühtäkki ei tundu suurte sammude võtmine ka enam nii hirmutav, sest taaskord- sul on olemas eelnev kogemus.

7. Sa saad tundma tõelist rõõmu
- See imeline rõõm ning õnn, mis sind valdab siis, kui sa oled jõudnud järgi oma unistusele on sõnukirjeldamatult ilus tunne! Olen alati õelnud, et selleks, et saaks tagasi tulla, peab kõigepealt ära minema. Ja seda mõlemast vaatevinklist vaadatuna. Selleks, et saaks oma unistusele järgneda, peab kõigepealt kodust lahkuma ning selleks, et saaks koju tagasi tulla, peab samuti kõigepealt ära minema, niiet tegu on kahepoolselt positiivse tulemusega. Arvan, et taasnägemise rõõm on üks siiramaid rõõme ning elada kasvõi mingi aeg ainult selle ootuses, et kedagi või midagi taas näha, on väga ilus! Lisaks sellele saab armastus ka uued mõõtmed- sa mõistad, mida ja/või keda sa tegelikult armastad ning saad tunda, kas distants muudab midagi või mitte.

8. Sõbrad üle ilma
- Alati on lihtsam leida endale sõpru siis, kui sa oled täiesti üksi. Kuigi see võib keeruline ning raske, isegi enda mugavustsoonist väljas olla, on see siiski mingil imelikul kombel lihtsam. Sa oled avatum ning võid endale saada sõpru täiesti kummalistest situatsioonides- kas baarileti taga istudes, kohvikus üksi raamatut lugedes või bussijaamas bussi oodates. Ja kui need sõbrad on juba sõbrastaatuse saanud, on sul tutvused ühel hetkel mööda ilma laiali. Prantsusmaa, Slovakkia, Ungari, Saksamaa... Misiganes riik, misganes riigist- need vöörad paigad ei tundu enam nii tundmatud isegi siis, kui seal kunagi käinud ei ole, sest keegi sinu tuttavatest/sõpradest on sealt pärit. Maailm muutub nõnda palju soojemaks paigaks!

...ja tegelikult on neid punkte tohutult palju veel, mis eeliseid annab see, kui korra oma koduhoovist välja astuda. Ja see teeb kõik kuidagi iseenesest paremaks, rõõmsamaks ning suuremaks inimeseks sind. Rääkimata veel sellest, et kui kolid näiteks riiki, kus on teine keel, mida sa veel ei valda, omandad väikese kaasabi ning entusiasmiga endale ka täiesti uue keele, mis on ju imeline oskus! Ning kui sa peaksid seda keelt juba ka omama, on keelepraktika kõike muud kui halb! Seega, kui siin peaks lugema mõni inimene, kes kahtleb reisimise osas või pole kindel, mida peale kooli lõppu teha, julgustan mina küll igati korra koolisüsteemist välja minemist ning hetkeks ilma nägemist. Sul on terve elu, et õppida ning ühes kohas püsida. Natukene vähem aega on aga kahjuks siis (või raskendatud asjaolud) kui kavatsed ühel hetkel klassikalist pere ning töö/koolimustrit käima hakata.

1 comment:

  1. Täpselt nii ongi! Väga hästi kirja pandud :)

    ReplyDelete