9/30/2015

eesmärkidega oktoober


Islandlaste jaoks on oktoorbikuu tore kuu.. või noh, see, kui toredaks ta kujuneb, seda tegelikult mõistab alles siis, kui kuu käes on. Nimelt on islandlastel selline tore komme, et oktoobrikuus seavad nad endale mõned eesmärgid, mida nad terve kuu aja jooksul kas teevad või ei tee. Enamasti on need eesmärgid ikka millegi õilsa ja hea poole, et seda ehk novembriski jätkata saaks. Uueaasta lubadused on toredad, aga oktroobrikuu lubadused minu arvates veelgi toredamad. Tõenäosus, et sa suudad midagi teha 31 päeva on palju suurem kui see, et sa midagi suudad 365 päeva teha. Ja kuna minule pööraselt sellised ideed meeldivad, et seatakse endale eesmärk ning siis sinna poole liikuma hakatakse, olin mina koheselt valmis ka oktoobrikuust osa saama ja seadsin endale eesmärgid, millest 31 päeva kinni pean. Kõik on positiivselt mõjuvad, pikemas perspektiivis võimalusel tulu toovad ning üleüldse igati head eesmärgid. Kaks esimest on kõige peamisemad ning olulisemad eesmärgid, ülejäänud aga nn. kõrvalt tehtavad, mis otseselt igapäevaelu ei reguleeri, kuid positiivset tulu toovad sellegipoolest. Tutvustan neid teilegi:

Nimelt otsustasime me terve majapidamisega, et me loobume kuu aega suhkru tarbimisest. Hommikukohvi läheb ilma suhkru/meeta, kommid-koogid on kuuks ajaks täiesti tundmatud ning üleüldse igasugune magus, mis liigitub "üleliigne suhkur" alla, on oktoobrikuu menüüst väljas. Lausa nii, et kuna minu sünnipäev on oktroobikuus, tellime me sünnipäevatordi ühest ökopoest, mis tortide tegemisel suhkurt ei kasuta. 

/ Mina vihun trenni teha oktoobrikuus, et näha, kui palju ma kahaneda suudan, kui ma kuu aega teen kõike nii, nagu kõik 365 päeva tegema peaks. Eesmärk on teha nädalas vähemalt neli treeningut, mis kujuneb praeguse plaani järgi selliseks, et esmaspäev-teisipäev ning neljapäev ja reede. Kolmapäev on puhkepäev ning nädalavahetusel võin soovi korral teha mõne kerge treeningu a.la jooga. Sellega seoses on mul aga ka natukene suuremad plaanid, niiet ma loodan sellest teile rohkem rääkida. Praegu ootan veel mõningatest kohtadest vastuseid. Kuid üleüldiselt kujuneb sellest oktoobrikuu kõige suurem eesmärk- teekond parema enda poole.  

/ Ma ütlen rohkem "jah". Olen kuu aega yes-man. Ja ma ei pea siinkohal silmas väga suuri "jah" ütlemisi, vaid pigem ka selliseid väikeseid, stiilis "ma-ei-viitsi-praegu-koeraga-jalutama-minna" aga selle asemel, et sellele mõttele EI õelda, võtan hoopis meelega jalad tagumiku alt välja ning ütlen iseendale JAH. Tahan näha, kui palju asju võib juhtuda ainult seepärast, et vastad iseenda tekitatud ettepanekutele ning mõtetele jaatavalt. Muidugi lähevad ka arvesse ootamatud telefonikõned, kui keegi välja kutsub või mõne ettepaneku teeb. Oktoorbikuus võtan ma (peaaegu)kõik vastu! 

/ Ja neljandaks eesmärgiks tahaksin ma olla nii tubli, et rohkem kirjutada. Ma ei tea, mis kuradi pärast ma siia alati vähem kirjutan, kui mul mõtteid niiiii palju peas on. Ma tahan kuu aega proovida, kas minipostituste ning igapäevaste mõtetega blogimine on täiesti minu teema. Ma soovin, et oleks, sest mulle meeldiks. 

Voh sellised on minu oktoobrikuu neli eesmärki. Ja tegelikult kirjutasin selle suuresti ka seepärast, et oktoobrikuu algab alles neljapäeval ning ka teil on aega endale eesmärgid seada, mida järgnevad 31 päeva teha. Mõelge midagi vahvat, mida te olete näiteks ammu teha tahtnud, aga millegi pärast mõtte katki jätnud. Kui püsivalt teha ei suuda, siis kolmkümmendüks päeva ikka suudab ju! Lihtsalt kasvõi korraks näha, kuidas elu muutuda saab. Proovige- seadke endale eesmärgid ja jagage neid! Teeme Eestimaale ka ühe eemärkidega oktoobrikuu!

1 comment:

  1. sul on nii imeline silm sellele pildistamisevärgile! #jealous

    ReplyDelete