8/21/2012

FRANCE IV

Asfa Avidan & The Mojos - One Day


Okei, tegelikult ma saaksin Prantsusmaa postitusi veel kaks tükki teha, kuna siin postiutuses on 42 pilti, aga kuna ma olen tooooo lazy ja mul on niii palju teisi pilte juba, mida teiega ka jagada ning ma ei viitsi enam seda juttu niimoodi hakkida, siis ma otsustasin, et sellest tuleb suur finaal ning ma postitan teile palju pilte ja palju juttu ning siis saame minu Prantsusmaaga ühele poole, sest sellest on juba peagi kuu aega möödas. Peale selle võin ma olla nii armas ja kõikidele koolilastele meelde tuletada, et jookseb viimane nädal suvest ning peale seda on meil võimalus käia seda jumalikku kooliteed. Minul isiklikult ei ole selle vastu midagi, sellepärast, et ma ootan kooli lõppu. Saab kiiremini ühelepoole.
Igatähes. Prantsusmaast siis veel. Saint-Maloga lõpetasin eelmine kord. Järgmine päev viis meid Rennesesse linna peale. Kuna minu kingad olid tänava peal lagunemas ning samal ajal, kui meile anti luba linna peal olla, siis olime me ühe kaubanduskeskuse ees ning Sisseli ning Kertuga läksime sinna otse sisse ja leidsime mulle kaunid kingakesed, mida näete siin postituses üsna mitme pildi peal, sest ma olen endiselt nendesse väga IN ning nad meeldivad mulle vägaväga. Seal oli veel palju ilusaid kingi, mõned odavamad, mõned kallimad. Kuigi Prantsusmaa jättis üsna sama mulje, nagu Austriagi- toit on kallis, asjad odavamad.
Pärast sain ma veel H&M oma ühe eluunistuse täide- ma sain omale punased püksiiid!!!! Jah, ma olin väga õnnelik nende pärast ja ilmselt kõnnin need ribadeks.. või kannan ribadeks. Midaiganes. Hiljem käisime veel mitu korda Prantsusmaa ühes tuntumas veinipoes veini ostmas. Vist kolm korda pöördusime sinna tagasi ja lõpuks tulime kuue veiniga sealt tagasi. Kui me pärast kotid panime tooli peale, et oma bussi oodata, oli tunne nagu mõnel parmul, sest pudelid kolisesid. Ja muide- Rennese päeval oli seal varjus 34 kraadi sooja. Päikese käes võis vabalt 40 täis lüüa!
Igatähes... kui jõudsime tagasi oma sihtkohta siis hangusime me seal kohapeal (hangumine on tegelikult natukene kolepaha sõna siin, sest tegelikult oli meil väga hea ja tore koguaeg olla) Munchisime igasugust head toitu endale näost sisse.
Üleval pool näete minu ja Kertu jalga koos joonistustega. Need on ühe prantsuse tüdruku tehtud, kes oli supercool ja naljakas ning ühel õhtul, kui teised magasid ning meie eestlased, üks prantslane ning enamus luksenburgi-prantsuse rahvast veel üleval oli ning me seal omaalgatuslikult seltskonnamänge mängisime, siis ta joonistas meile käte peale need toredad asjad. Nägid päris head välja. Hurraa.
Mingiaeg kavatses Sissel veidi haigeks jääda ning siis magas ta tükk aega, kui meie Kertuga karokeõhtust osa võtsime. Hiljem läksime ja jalutasime natukene ning nood üleval olevad pildid, kus Kertu peaga põllas on ning allolev pilt Sissel tekiga on tehtud sel õhtul, kui otsustasime natukene jalutada.
Ma võin eksida, aga järgmisel päeval (või ülejärgmisel- ei loe) viidi meid meie sihtkohast ära ühte väikesesse linnakesse, kus me linnarahvale panime oma töötoas tehtud asjad ülesse ning lõpetasime selle asjanduse kõik kaunilt ära. Meil oli seal hästi palju vaba aega ning me jalutasime Kertuga ilmselt tervele sellele väikesele linnale ringi peale. Kõndisime väikseid teid ning suuri teid ning vahepeal peatusime ühe mäe (või künka...) peal ning vaatasime alla, kus olid majad. Otsekui väikene külakene. Rääkisime juttu ning peale seda suundusime edasi. Käisime väikestes poodides. Muide. Kõige lahedam ja hämmastavam selle linnakese juures oli see, et seal oli NII palju raamatupoode. Kolm sammu ning taas järjekordne raamatupood. Ja kohalikud tulidki kotitäie raamatutega sealt välja. Ma ostsin endale sealt ilmselt terve oma reisi ühe parimaid suveniire- Väikese Printsi prantsusekeelse raamatu. Kuna see raamat on Viskusetüdruku üks lemmikuid, siis ma tahan, et Väikene Prints oleks esimene raamat, mida ma kunagi prantsuse keeles loen, arvestades asjaolu, et järgmisest aastast hakkan ma seda keelt õppima. (tegelikult olen ma selle juba prantsuse keeles läbi lugenud- eesti keelne raamat oli kõrval..)
Kuigi jah- ma ei saanud seda otseselt ja nii hästi lugeda, sest hääldusega on vaja veel kõvasti tööd teha. Samas haris see mind kindlasti mingil määral ning ma olen taas grammi võrra targem, kui varem. Hurraa! Igatähes- õhtul toimus meie projekti lõpetamine ning järgmisel päeval, kella 9 ajal startisime me Nantese poole. Teised istusid taga ning magasid, mina istusin ees ning ajasin terve tee Vincetiga juttu maast ja ilmast ning ilmast ja maast. Õpetas mulle prantsuse hääldusi ning keelt veidi ning lugesime koos teesilte, et mu hääldust parandada. Taaskord targem inimene.
Nanteses ootasime vähe- saime üsna pea oma lennule. Amsterdamis aga pidime viis tundi ootama ning millegi pärast on mulle Amsterdami lennujaamas ootamine üks armsamaid kogemusi selle reisi jooksul. Ilmselt võib asi selles olla, et mulle meeldib oodata ja eriti kui mõnes lahedas kohas... nagu selleks on lennujaam. Igatähes on Amsterdami lennujaam nüüd väga kodune paigake ning ma tahan sinna kunagi kindlasti veel sattuda!
Alguses trippisime Sisseli ja Kertuga natukene ringi ning käisime vist enamus poode läbi, kuid lõpetasime ikka sellega, et ma ostsin endale lennujaamas ühe šokolaadi ning läksime istusime oma värava juurde istuma-magama-tegemamidaiganes. Mina munchisin šoksi näost sisse ning lugesin raamatut.
Aaaa- ja ma unustasin seda õelda, et ma käisin Prantsusmaal ka teatrit vaatmas. See oli selline ülilahe, kus rahvas istus tänava peal maas ning vaatas. Ma pole vist iial näinud midagi nii naljakat, kui see oli ning ma naersin ilmselt kogu see 40 minutit, mis see kestis. Tegemist ei olnud väga sõnalise teatriga, vaid oli neli prügikondeinerit ning luuad ja muud tavalised tänavatarvikud ning nad tegid nendega muusikat ja üldse tehti kuidaig.. häälega ja olekuga asi selgeks. Ja seda kõike ülimalt naljakalt. Oeh, kui tore see oli! Igatähes. Niimoodi lõppeski minu Prantsusmaa reis ning nüüd ma kirjutan siia mõned puntkid ülesse oma meeldetuletuse vihikust, millest ma äkki rääkinud veel ei ole.
Nii. Esitaks sai Prantsusmaal koguaeg sooja vett juua, sest nii kuum oli koguaeg ja vesi läks soojaks. Amsterdamis söötsin tuvi käepeal. Sellest oli esimestes postitustes pilti kah. Välismaal näevad ka vanemad mehed väga head välja, sest nad võtavad aega enda eest hoolitsemiseks, mitte ei suhtu põhimõttega "kes mind ikka vaatab". Sain Prantsusmaal nende tervitamise ja lahkumise musi teha. Oli tore. Iga lõunasöök oli meil võimalus võtta kolme erinevat juustu. Üks neist oli valgehallitusjuust, teised teistugused. Baguetted olid ka igakord laual. Liiga palju saia selle nädala aja jooksul. Amsterdamis käisin Gothe muuseumis. Tõdesin, et isegi võõras keeles linna peal saad kuidagi igasugustest teeviitadest ning asjadest aru, kui loogiselt mõtlema hakkad. Mitte kõigest, kuid ära eksida on natukene raske.. või võib-olla mitte. Nägin palju ilusaid inimesi.
Ja nüüd lõpetuseks see, et käisime Kertu ja Sisseliga ühes Prantsusmaa pargis pildistamas. Need pildid tulevad ka veidi hiljem, eraldi postitusena, eraldi piltidena. Niimoodi natukene vähem ja mitte erilise jutuga. Minu tehtud pilditööde postitus. Hurraa!
Igatähes. Oli tore, et te minu Prantsusmaa mälestusi ning kogemusi kuulasite, vaatasite ning nüüd jätkame vanaviisi edasi, kus ma jagan teiega meeleldi oma igapäeva elu või selle eredamaid sündmusi. Täna käisin näiteks Sõrves pildistamas ning nüüd hakkangi neid pilte veidi retouchima, et jõuaksin omadega mäele, sest homme hommikul tuleb Sissel siia ning läheme temaga edasi midagi püüdma. Ma loodan, et ma saan toredaid pilte ning saan neid ka teiega jagada. Varsti peaksin ma teile ka näitma neid pilte, mis me hobustega tegime. Pildistamine läks hästi, aga ma olin järeltöötlusel natukene oskamatu. Oeh, mind. Aga eks ma õpin veel. :) Igatähes. Õelge midagi armsat või mitte nii armsat, loodan, et pildid meeldisid ning kuulemenäeme peagi jälle!

2 comments:

  1. vinged pildi! :p
    sa võiksid siukse postituse teha kunagi, kus paned nagu originaali ja töödeldud pildi kõrvuti, et võrrelda vms :D:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kui üldse, siis kunagi kui ma palju osavam selles olen. sest tööeldud pilt ongi töödeldud siiski selleks, et selle vigu peita ning parandada:D Ei ole tarvis näha selle originaali. Võib vaatamise ära rikkuda. Kuigi- ma ei töötle oluliselt. Veidi.

      Delete