1/27/2019

5 NÕUANNET EESMÄRKIDE SAAVUTAMISEKS


Teate kui tore on siia korra uuesti kirjutada üle pika aja. Eesti keeles, otsekui ainult ühele erilisele grupile, keda ühendab ühine keel.
Viimased aastad ei ole ma pea millelegi muule keskendunud rohkem kui sellele, et võtta enda ajast maksimumi ning töötada iseennast ülesse nii, et ma oleksin peeglisse vaadates enda üle uhke. Minult minule. See kõik on mind viinud ühele ilusale teekonnale, kus ma olen kaasatud erinevatesse rollidesse, kus inimesed jagavad samasugust mõttemaailma ja tõekspidamisi. Olen vahepeal tööle asunud Islandil firmasse, kus me keskendume täpselt samale idee rõhutamisele, ehk kuidas enda ajast maksimumi võtta nii, et töö ning puhkus oleksid tasakaalus ning kui sellele "saladusele" kord jälile saada ja seda edukalt praktiseerida, võin ma lubada, et peas käib otsekui ära üks klikk ning peale seda tundub kõik kuidagi kergem, võimalikum ning sa ei saa enam aru, mis pani sind enne vinguma ning mõtlema, et sa ei ole suuteline tegema midagi, mida teised sinu ümber otsekui koguaeg saavutavad.

Üks kõige olulisemaid õppetunde, mida ma olen õppinud enda lühikese elu jooksul on see, et kõik inimesed on võrdsed. Mitte materiaalse ning andekuse poole pealt, vaid seal, kus tuleb sisse aeg ning valmisolek teha tööd. Me võime saavutada midaiganes me tahame, kui me õpime enda aega arukalt kasutama ning oleme valmis tegema seda tööd, mis viib meie eesmärgini. No pain, no gain ütleksid mõned, ainult, et mulle ei meeldi kasutada sõna "pain", sest õppides teekonda nautima, võib olla kogu protsess üleni kaunis, kogu oma ilus ja valus ning ma võin lubada, et kõik valu on järgmine kord, kui oled sarnasel teekonnal, poole väiksem, sest see valu on õpetanud sulle väga olulised õppetunnid, mis suure tõenäosusega on muutnud sinu tõekspidamisi ning suhtumist elusse, suhetesse ning iseendasse.

Uue aasta esimene kuu on peagi läbi saamas. Aasta vahetudes seavad nii mõnedki inimesed endale suuremaid või väiksemaid eesmärke, mida vähemalt esialgu, entusiastlikult täitma asutakse. Aja möödudes kipuvad aga endale antud lubadused, koos täpse plaaniga, kuidas selleni jõuda, ununema. Mööduvad päevad ja täitmata jäänud unistused hakkavad meelt kummitama jälle aasta lõpus, kui eesmärkide seadmine uuesti päevakorda tuleb. Taaskord nendime ohates “ju proovin uuel aastal jälle”.

Elame maailmas, kus tihti soovitakse juurde rohkem aega. Seda paremini planeerides võib avastada, et tegelikult on aega palju rohkem, kui esiti arvasime.

Kui 2016 aastal sellise probleemiga silmitsi seisime, otsustasime luua endale ja ka teistele, kes ajanappuse ja lubaduste täitmisega rinda pistsid, väikese paberkandja, mis teeks eesmärkide planeerimise ja iseenda distsiplineerimise kergemaks. Samal aastal sündiski Islandil MUNUMi planeerija, mis võitis kõigest paari kuuga paljude inimeste südamed ning oli poodidest kiiremini välja müüdud, kui me ealeski ette suutsime arvata.

Olles nüüdseks juba paar aastat aja efektiivset planeerimist praktiseerinud, otsustasime, enne kui järjekordne uus aasta mööda lipsab, jagada mõningaid tähelepanekuid, kuidas aega paremini planeerida ja seeläbi eesmärke efektiivsemalt saavutada. Selleks, et uus aasta tuleks produktiivne, oleks ehk abi järgnevatest ideedest:

1) Tee endale “bucket list”
- Kirjuta üles absoluutselt kõik soovid ja ideed, mida suudad välja mõelda. Nii tekitad endale alateadlikult rohkem aega ja energiat, keskendudes nende asjade tegemisele, mitte meeles pidamisele. Kui need on päriselt paberil kirjas, saab hakata juba mõtlema, kuidas neid soove päriselt teoks tegema hakata.

2) Lammuta suured eesmärgid väikesteks
- Me ei kaota soovitud kilosi ühe nädalaga ega ehita üles edukalt toimivat firmat päevaga. Kõik võtab aega, kuid kasutades endale antud aega arukalt, saame kõike natukene kiiremini. Sea endale palju väikeseid eesmärke, mis aitab saavutada ühte suurt. Niimoodi jõudes erinevate verstapostideni, oleme võimelised nägema protsessi ning sellest jõudu ammutama. Näiteks selle asemel, et keskenduda ühel aastal kümne kilo kaotamisele, luba endale, et kaotad 0,8kg ühes kuus. Selle asemel, et mõelda uuel aastal rohkem perega koosveetmisele, tee lubadus, et pere sööb vähemalt 3 korda nädalas koos. Nii tundub lubadus reaalsem ja kergemini saavutatav.

3) Võta aega, et enda tegevused planeerida
- Võttes 10 minutit enne magamaminekut, et planeerida enda homne, on hea idee juba sellepärast, et niimoodi näed, kui palju aega sul kulub enda to-do listi tegemiseks ning kui palju vaba aega saad hea planeerimise tõttu endale juurde tekitada. Lisaks tead alati juba ärgates, mida uus päev endaga toob, olles alateadlikult valmis ja teadlik sellest, mida sa tegema pead. Ei mingit edasilükkamist!

4) Võta aega
- Kui on palju teha ja sa ei suuda kuidagi enda peas otsustada, kuidas kõik valmis jõuad, on kasulik nipp kasutada taimerit. Vali enda to-do listist üks tegevus, pane taimer 60 minutiks jooksma ning lülita välja kõik segavad faktorid (telefon, Facebook jne). Keskendu 60 minutit ainult ühele tegevusele. Niimoodi tekitad iseendaga võistlusmomendi, proovides saavutada lühikese aja jooksul maksimumi. Kui aeg täis saab, tee väike paus. Valmista endale näiteks kohvi, vaata aknast välja, uuri sotsiaalmeediat. Siis tee sama järgmise tegevusega.

5) Ära unusta ennast premeerimast
- Meil on tihti kombeks minna alati natukene kaugemale, teha natukene rohkem ning tõugata ennast veel kaugemale, kui hakkame nägema tulemusi. Sama oluline on võtta aega, et ka iseendale õlale patsutada ja ennast tunnustada tehtud töö eest. Ära oota kiitust alati teistelt inimestelt. Võta aega, et olla tänulik iseendale enda tehtud töö eest.
Hea idee oleks ka eelnevalt otsustada, millega ennast teatud punktis premeerid. Seda teadmist on hea kasutada motivaatoriks, kui tunned, et hakkad teelt kõrvale kalduma.

Ma loodan, et see oli ehk abiks, et enda 2019 natukene edukamaks ja paremaks teha eelkõige iseendale.
Nagu ikka- leiab ming tegelikult aktiivsemalt rääkimas ja enda elu jagamast www.annimara.com leheküljelt ning www.instagram.com/anni.mara hoiab teid veel rohkem kursis kõigega, kui peaksite tahtma mol silma peal hoida.










No comments:

Post a Comment